UNIT 1. FREE TIME
UNIT 2. LIFE IN THE COUNTRY
UNIT 3. PROTECTING THE ENVIRONMENT
UNIT 4. DISASTERS
UNIT 5. SCIENCE AND TECHNOLOGY
UNIT 6. LIFE ON OTHER PLANETS
UNIT 7. TEEN
UNIT 8. TRADITIONS OF ETHNIC GROUPS IN VIET NAM
REVIEW

Giải SGK, SBT Unit 5. Science and technology iLearn Smart World

Giải SGK, SBT Unit 5. Science and technology Friends Plus

39 câu hỏi
Tự luận
Câu 4 :

a. Read the article about Portal's tablets and choose the best title.

(Đọc bài báo về máy tính bảng của Portal và chọn tiêu đề hay nhất.)

1. What's new in the Portal 7?              

(Có gì mới trong Portal 7?)

2. A review of the Portal 7: What we like and don't like

(Đánh giá về Portal 7: Thích và không thích)

Last week, Portal introduced its new tablet, the Portal 7. Is it better than the Portal 6? Let's have a look.

Screen

The screen is 13 inches, bigger than the Portal 6, but is it actually better? The answer is yes. Images are brighter and clearer. You'll be able to enjoy movies on this tablet!

Battery life

Portal tablets usually have long battery life. We played games and watched movies on both tablets. The Portal 7 lasted for 13 hours while the Portal 6 only lasted for 8 hours.

Storage

The Portal 7 comes with 128 GB of storage. The Portal 6 only has 64 GB. Although 64 GB isn't bad, more storage means you can download more music and movies.

Performance

Now, the biggest question: Does the Portal 7 work well? It has a newer and more powerful chip, and in our test, it was faster than the previous model.

Price

The Portal 7 is 690 dollars, and the Portal 6 is only 520 dollars. However, for this week only, the Portal 6 is on sale for just 480 dollars.

(Tuần trước, Portal đã giới thiệu máy tính bảng mới của mình, Portal 7. Nó có tốt hơn Portal 6 không? Chúng ta hãy có một cái nhìn.

Màn hình

Màn hình 13 inch, lớn hơn Portal 6 nhưng thực tế có tốt hơn? Câu trả lời là có. Hình ảnh sáng hơn và rõ ràng hơn. Bạn sẽ có thể thưởng thức phim trên máy tính bảng này!

Tuổi thọ pin

Máy tính bảng Portal thường có thời lượng pin dài. Chúng tôi đã chơi trò chơi và xem phim trên cả hai máy tính bảng. Portal 7 kéo dài trong 13 giờ trong khi Portal 6 chỉ kéo dài trong 8 giờ.

Dung lượng

Portal 7 đi kèm với 128GB dung lượng lưu trữ. Portal 6 chỉ có 64GB. Mặc dù 64GB không phải là xấu, nhưng dung lượng lưu trữ nhiều hơn có nghĩa là bạn có thể tải xuống nhiều nhạc và phim hơn.

Hiệu suất

Bây giờ, câu hỏi lớn nhất: Portal 7 có hoạt động tốt không? Nó có một con chip mới hơn và mạnh hơn, và trong thử nghiệm của chúng tôi, nó nhanh hơn so với mô hình trước đó.

Giá

Portal 7 là 690 đô la và Portal 6 chỉ là 520 đô la. Tuy nhiên, chỉ trong tuần này, Portal 6 được bán với giá chỉ 480 đô la.)

Câu 32 :

a. Read Kate's email to her friend. Which of the following features is NOT mentioned?

(Đọc email của Kate gửi cho bạn của cô ấy. Tính năng nào sau đây KHÔNG được đề cập?)

A. screen

(màn hình)                 

B. speaker      

(loa)               

C. storage

(lưu trữ)

To: sofi123@abcmail.com

Subject: New phone!

Hi, Sofia,

How are you? I hope the weather's great in Barton!

Guess what! I talked to Jack at school today. He knows a lot about phones and computers, and he helped me choose which smartphone I want for my birthday!

I want to get a smartphone for playing games. I'm going to ask my dad for the Nebula Z. I'm really excited! It looks great, but the screen isn't as good as some other phones. However, it has lots of storage, so I can store lots of games, and it also has really long battery life. I think it lasts for around two days! The best part is that it's not too expensive, so I'm sure my dad will agree to buy it for me.

I can't wait to show it to you!

I really hope you can come to my birthday party next Saturday.

It's going to be fun!

See you soon,

Kate

(Đến: sofi123@abcmail.com

Chủ đề: Điện thoại mới!

Xin chào Sofia,

Cậu có khỏe không? Tớ hy vọng thời tiết tốt ở Barton!

Đoán xem! Tớ đã nói chuyện với Jack ở trường ngày hôm nay. Anh ấy biết rất nhiều về điện thoại và máy tính, và anh ấy đã giúp tôi chọn chiếc điện thoại thông minh mà tôi muốn cho ngày sinh nhật của mình!

Tớ muốn có một điện thoại thông minh để chơi trò chơi. Tớ sẽ hỏi bố tôi về Nebula Z. Tớ thực sự rất phấn khích! Nó trông rất tuyệt, nhưng màn hình không đẹp bằng một số điện thoại khác. Tuy nhiên, nó có rất nhiều dung lượng lưu trữ, vì vậy tớ có thể lưu trữ nhiều trò chơi và nó cũng có thời lượng pin thực sự dài. Tớ nghĩ rằng nó kéo dài khoảng hai ngày! Phần tốt nhất là nó không quá đắt, vì vậy tớ chắc chắn rằng bố tớ sẽ đồng ý mua nó cho tớ.

Tớ nóng lòng muốn cho bạn xem nó!

Tớ thực sự hy vọng cậu có thể đến bữa tiệc sinh nhật của tớ vào thứ Bảy tới.

Sẽ rất vui đấy!

Hẹn sớm gặp lại,

Kate)